torsdag 8 mars 2007

Delicate del.icio.us

Jaha, nu sätter jag igång med att lära mig begreppet social bookmarking på del.icio.us för att mer effektivt kunna länka mig till allt som är värt att veta och det är en hel del. Förmodligen flyttar jag min nystartade blog till ovan sajt . Det viktigaste för närvarande är att lära mig själva taggningen så att länken får en effektiv informativ etikett s k metadata.
Det gäller att ligga i framkant på den naturvetenskapligt didaktiska framgångsvågen.
För övrigt så har mina elever på det hela taget varit trevliga sånär som på ett par stycken gnissliga gnällspikar. En tjej försöker mobba mig men eftersom jag redan tidigare blivit doppad i ekluten
så är jag bokstavligen en immuniserad och garvad högstadielärare som lär ut naturvetenskap och teknik på Oppebyskolan år 7-9 i Nyköping.

Inga kommentarer: