söndag 21 oktober 2007

Äntligen lite semester

Kort kort lägesrapport.
Jag är nu helt återställd från min sköldkörtelinflammation och endast en kortare tid av nedtrappning av kortisondosen återstår.
Äntligen semester! Tiden fram till nu har inte varit varit snäll mot mig. Jag har bitit ihop
och sakta sakta kravlat mig upp ur kravgropen.
Min klass 7D är gullig och sympatisk fast utmaningar finns det förståss som tur är.
Nyligen fick jag en ny art d v s guldfiskar även dom från släktet Carassius.
Fyra olikfärgade individer som framgent ska döpas. Foton kommer var så säkera!
Löpträningen har också kommit igång även om mitt kroppsskrov gör motstånd, speciellt då mina ökande fettreserver.
Semestervistelsen hos mina söner Erik och Markus var en riktig höjdare.
Under mina studier hade jag själv inte förmånen att få bo i en studentkorridor som för övrigt påminner en smula om ett vandrarhem. Den magra och något enahanda studendieten (läs gröten och nudlarna) får min egen kosthållning att framstå som nästan furstlig.
Det som möjligen var lite jobbigt var den nervösa handsvett som jag erfor vid passagen av höga kustenbron. Höjder är svindlande jobbigt.
I mitt förra inlägg nämnde jag att eleverna ville se mig dansa och veckorna gick och premiären sköts upp ett antal gånger, men så en dag förra veckan så kunde mina elever i 7D ta fram sina mobiler och avnjuta ett par minuters hängivet och lite ringrostigt dansande.

Inga kommentarer: